W związku z prowadzoną inwestycją na ul. Wrocławskiej przez firmę COM-D Jawor oraz Gminę Jawor, informujemy, że w dniu 9 stycznia 2025 roku w godzinach od 8:00 do 15:00 będą prowadzone prace, które mogą mieć wpływ na spadek ciśnienia wody lub przerwy w jej dostawie na ul. Wrocławskiej, ul. Reja oraz ul. Armii Krajowej. Prosimy o wcześniejsze zabezpieczenie wody na potrzeby socjalno-bytowe na czas prowadzonych prac. Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy.

Deklaracja dostępności serwisu zwikjawor.pl

Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Jaworze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego zwikjawor.pl

Data publikacji strony internetowej: 2020-05-27

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-16

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • „Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako „nadmierne obciążenie” opisane w ustawie o dostępności cyfrowej.
  • Zamieszczone na stronie publikacje w formie PDF nie są dostępne cyfrowo w całości, staramy się je na bieżąco korygować.
  • Niektóre z grafik nie posiadają tekstów alternatywnych

Informacje na temat zgodności dostępności stron internetowych

Informacje na temat zgodności dostępności stron internetowych została dokonana na podstawie samooceny przez podmiot publiczny z wykorzystaniem pomocnych do tego narzędzi:

Metoda samooceny

Metoda samooceny opierała się głównie na zasadach:

  • Postrzegalność – informacje oraz komponenty interfejsu użytkownika muszą być przedstawione użytkownikom w sposób dostępny dla ich zmysłów.
  • Funkcjonalność – komponenty interfejsu użytkownika oraz nawigacja muszą być możliwe do użycia niezależnie od rozmiaru urządzenia, czy okna przeglądarki.
  • Na stronie zwikjawor.pl można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Klawiatura – funkcjonalność witryny dostępna przy pomocy klawiszy:
  • Aktualności (strona główna)
  • O Zakładzie (informacje odnośnie naszej działalności)
  • Strefa klienta (usługi świadczone przez nas)
  • Rodo (polityka zasad RODO)
  • Dla pracowników (informacje pliki dla pracowników)
  • Zamówienia publiczne
  • Kontakt (dane kontaktowe)

Kontrast i rozmiar czcionki

Odpowiednie proporcje kontrastu. Opcja umożliwiająca korzystanie z kontrolek kontrastu, zwiększających go znacząco. Zmiana rozmiaru tekstu (AA) Po powiększeniu rozmiaru czcionki do 200% w przeglądarce lub za pomocą udostępnionych na stronie kontrolek, nie następuje utrata zawartości lub funkcjonalności strony internetowej.

Zrozumiałość i Solidność

Zrozumiałość — informacje oraz obsługa interfejsu użytkownika muszą być zrozumiałe.

Solidność – treść musi być solidnie opublikowana, tak, by mogła być skutecznie interpretowana przez różnego rodzaju oprogramowania użytkownika, w tym technologie wspomagające.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub zamieszczanych na niej treści prosimy zgłaszać do Pawła Żebrowskiego, na adres: pawel.zebrowski@zwikjawor.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 722208920. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Budynek, w którym znajduje się Zakład Wodociągów i Kanalizacji, posiada dwa wejścia. Jedno z nich, zlokalizowane od strony ulicy, pełni funkcję głównego wejścia przeznaczonego dla klientów. Wejście to jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – brak progów, odpowiednia szerokość drzwi oraz podjazd umożliwiający łatwy dostęp dla wózków inwalidzkich.

Drugie wejście, znajdujące się z boku budynku, od strony fontanny, jest przeznaczone wyłącznie dla personelu i nie jest dostępne dla klientów.

W budynku nie ma windy, jednak obsługa klientów odbywa się wyłącznie na parterze. Układ pomieszczeń zapewnia wygodny dostęp do wszystkich funkcji obsługowych, co wspiera sprawną organizację pracy i obsługę klientów.

Wchodząc do obiektu przez główne wejście, w holu znajduje się stolik z krzesłem przeznaczony dla klientów, który umożliwia oczekiwanie lub załatwienie spraw w komfortowych warunkach.

Na wprost zlokalizowany jest dział obsługi klienta oraz kasa, które są łatwo dostępne dla wszystkich odwiedzających. Idąc korytarzem w lewo, znajdują się sekretariat oraz pomieszczenie kierownika. Dalej zlokalizowana jest toaleta, dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z kolei skręcając w prawo, znajdują się pomieszczenia działów: technicznego, informatycznego, księgowości, zaopatrzenia, utrzymania ruchu oraz kadr i płac.

W pobliżu budynku znajdują się miejsca parkingowe, w tym wyznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.

Osoby niewidome lub słabowidzące mogą wejść do budynku z psem asystującym lub przewodnikiem.

W budynku nie zastosowano oznaczeń w alfabecie Braille’a, kontrastowych ani w druku powiększonym, które wspierałyby orientację osób z dysfunkcją wzroku. Nie ma również możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego, zarówno na miejscu, jak i online.

© 2025 Paweł Żebrowski